یزدفردا "سید مصطفی میرمحمدی :این روزها، وزرا و وکلا و استانداران زمان صدارت خاتمی، شدیداً به تکاپو افتاده‌اند تا هریک، وضعیت صنفی که خود زمانی مدید، مسئولیت آن را برعهده داشته اند را با عباراتی چون "بحرانی"، "درحال فروپاشیدن"، "درسراشیبی سقوط"، "در آستانه اضمحلال" و هزاران واژه‌ی بارداری چون این‌ها، بسیار آشفته و خطرناک معرفی سازند.

این راهبردی که دوستان دوم‌خردادی برگزیده‌اند، 2خاصیت دارد؛ یکی آنکه خود را درموضع "قدیسی معصوم" قرارمی‌دهند کانه اگردولت خاتمی چند دقیقه دیگر ادامه می‌یافت، آرمانشهری درست می‌شد که نعوذبالله خود خدا هم در حسرت این شهر ایده آل ساخته پرداخته دوستان مدعی اصلاح طلبی می‌ماند! اما افسوس که احمدی‌نژاد آمد و تمام این زحمات طاقت‌فرسا را به باد فنا داد. تمام این صغری، کبری‌ها که چیده شد، معنای "فرار به جلو" یا همان "دست پیش گرفتن" را می‌دهد.

اما خاصیت دوم؛ خاصیت دوم این سیاه‌نمایی‌ها آن است که احمدی‌نژاد و جماعت خواهان "دولت اسلامی" را به وادی بحث‌های خرد اقتصادی و اجرایی بکشانند و آنان را ازمباحث گفتمانی و مبانی ارزشی و بنیادین، غافل سازند. در حالی که دعوای اصلی و بنیادین حامیان دولت اسلامی با "اصل" تفکر امثال خاتمی و هاشمی رفسنجانی است، نه عملکرد اجرایی آنان درحوزه سیمان و تورم و گوجه فرنگی و اشتغال و تخم مرغ! چراکه گفتمان افراد، تمامی حوزه‌ها را تحت تأثیر قرارمی‌دهد، به‌همین دلیل باید به‌عنوان شاه مؤلفه قضاوت درباره نامزدهای مختلف از چیستی "گفتمان" آنان سؤال کرد.

این خیلی روشن می‌نمایاند که ابتدا باید موضع کاندیداهای مختلف در باب مفاهیم بسیار اساسی‌تری چون "شریعت"، "نبوت"، "امامت"، "مهدویت"، "ولایت مطلقه فقیه"، "عدالت"، "قانون اساسی"، "عزت جامعه مسلمین"، "اعتماد به نفس ملی"، "رویکردها به نظام سلطه"، "تهاجم فرهنگی" و... روشن شود و آنگاه به مسائلی چون نرخ عرضه و تقاضا، طرح تحول اقتصادی و... بپردازیم. دوم‌خردادی‌ها با آگاهی ازاین مهم، خطوط جبهه تعارض جماعت حزب‌اللهی با خود را تا حدود این مسائل خرد جلو آورده‌اند تا درباره‌ی گفتمانشان مورد سؤال قرارنگیرند.

تکلیف طرفداران دولت اسلامی این است که در دام چنین توطئه‌ای که منجر به ارائه آمارهای بعضاً دروغ و عباراتی چون "من می دانم و شما نمی‌دانی" نیفتند، اگرچه در همان زمینه‌های خرد، آن هم درتمامی حوزه‌ها اعم از اقتصاد، فرهنگ و سیاست، خبط و اشکالات بسیاری را می‌توان از دوم‌خردادی‌ها لیست کرد اما وظیفه در جبهه دیگری تعریف شده است .


http://www.rajanews.com/detail.asp?id=25729

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا